Så kan du engagera dig i Framtidens Natur & Kulturarv!

Det finns flera möjligheter att engagera dig i föreningen.

Ett bra sätt att stötta oss är att bli medlem, vilket kostar 200 kr per år. Enklast är att swisha till 123 3078771 och att i meddelandet skicka med namn för medlemmen samt en epostadress. Detta går också att betala via bankgiro 5353-8948.

I samarbete med Studiefrämjandet kommer vi att utveckla ett utbud av kurser och event som ska utgöra grunden för vår volontärverksamhet.

Vi erbjuder möjligheter för fler ska lära sig mer om naturen och kulturarvet. Vi erbjuder möjligheter för att fler ska kunna delta i effektiva åtgärder när det kommer till att vidmakthålla och stärka de värden vi vill värna.

De som genomför kurserna kommer att dels få ett diplom – ett bevis på nyvunnen kunskap och engagemang. Än mer viktigt är att du blir en del av ett växande antal människor som kommer att erbjudas deltagande i evenemang där du tillsammans med andra kommer att jobba för specifika områden – runt om i landet. Blir du engagerad får du också möjligheter att påverka innehåll och utformning av aktiviteterna.

Hur gör jag då, konkret?

Aktiviteterna startar på allvar under våren 2024 men vi önskar din intresseanmälan redan nu. 😊

Fyll i dina uppgifter och preferenser i formuläret nedan, så hör vi av oss så fort vi har kursutbudet klart!

Anmäl ditt intresse!

Vi återkommer så snart nya aktiviteter har spikats.

Jag är intresserad av:

Min ålderskategori: